Okładziny cierne typu E-BF wykonane są na bazie żywic syntetycznych, kauczuku syntetycznego, wypełniaczy niemetalicznych, włókien mineralnych, korektorów i stabilizatorów współczynnika tarcia. Zastosowanie w okładzinie pulpy z włókna aramidowego gwarantuje zachowanie wysokiej odporności termicznej i chemicznej oraz odporności na zużycie okładziny i partnera tarcia.Materiał ten wykonany jest techniką prasowania na gorąco. Następnie po procesie prasowania elementy cierne podane są specjalnej obróbce termicznej stabilizującej właściwości cierne i fizykomechaniczne.
Struktura materiału: jednorodny, gładki.
Barwa materiału: ciemno szary.
Hamulce i sprzęgła w zastosowaniach ogólnoprzemysłowych.
Właściwości fizyko-mechaniczne | Norma badawcza | Parametry badawcze | Jednostka miary | Wartość typowa |
---|---|---|---|---|
Gęstość | PN-92/C-82055/10 | 20°C | g/cm3 | 2,1 |
Twardość H | PN-93/C-89030/01 | 20°C | MPa | 100,0 |
Udarność bez karbu | PN-68/C-89028 | 20°C | kJ/m2 | 5,2 |
Zużycie właściwe | Norma zakładowa | P = 1,5 MPa v = 7 m/s Tśr = 100°C |
cm3/107J | 0,3 |
Zalecane warunki pracy | Odporność chemiczna | ||
---|---|---|---|
Nacisk jednostkowy | 0,5 – 3,0 MPa | na płyn hamulcowy | dobra |
Prędkość poślizgu | do 20 m/s | na olej napędowy | dobra |
Temperatura pracy – chwilowa | 400°C | na benzynę | dobra |
Temperatura pracy – długotrwała | 350°C | na smary stałe | dobra |
Materiał przeciwcierny | Z1 250 | na oleje przekładniowe | dobra |
Materiał nie jest przeznaczony do pracy w oleju.