Charakterystyka

E-BF Okładziny cierne typ E-BF

Okładziny cierne typu E-BF wykonane są na bazie żywic syntetycznych, kauczuku syntetycznego, wypełniaczy niemetalicznych, włókien mineralnych, korektorów i stabilizatorów współczynnika tarcia. Zastosowanie w okładzinie pulpy z włókna aramidowego gwarantuje zachowanie wysokiej odporności termicznej i chemicznej oraz odporności na zużycie okładziny i partnera tarcia.Materiał ten wykonany jest techniką prasowania na gorąco. Następnie po procesie prasowania elementy cierne podane są specjalnej obróbce termicznej stabilizującej właściwości cierne i fizykomechaniczne.

Struktura materiału: jednorodny, gładki.

Barwa materiału: ciemno szary.

Zastosowanie

Hamulce i sprzęgła w zastosowaniach ogólnoprzemysłowych.

Parametry techniczne:

Właściwości fizyko-mechaniczne Norma badawcza Parametry badawcze Jednostka miary Wartość typowa
Gęstość PN-92/C-82055/10 20°C g/cm3 2,1
Twardość H PN-93/C-89030/01 20°C MPa 100,0
Udarność bez karbu PN-68/C-89028 20°C kJ/m2 5,2
Zużycie właściwe Norma zakładowa P = 1,5 MPa
v = 7 m/s
Tśr = 100°C
cm3/107J 0,3
Zalecane warunki pracy Odporność chemiczna
Nacisk jednostkowy 0,5 – 3,0 MPa na płyn hamulcowy dobra
Prędkość poślizgu do 20 m/s na olej napędowy dobra
Temperatura pracy – chwilowa 400°C na benzynę dobra
Temperatura pracy – długotrwała 350°C na smary stałe dobra
Materiał przeciwcierny Z1 250 na oleje przekładniowe dobra

Materiał nie jest przeznaczony do pracy w oleju.