Okładzina cierna tkana jest z przędzy glinokrzemianowej o zwiększonej zawartości włókien organicznych (ok. 25 %) o bardzo cienkich włóknach elementarnych, podwójnie zbrojonej drucikiem mosiężnym, po czym nasączana jest specjalnym impregnatem na bazie żywic. Po częściowym wyschnięciu taśmy jest ona prasowana w celu odsączenia nadmiaru impregnatu oraz osiągnięcia odpowiedniej zwartości i żądanej grubości.
Okładziny cierne E-BA stosowane są głównie w silnie obciążonych hamulcach bębnowych, dźwigach, wciągarkach dźwigowych, windach, suwnicach itp. Dzięki zastosowaniu specjalnego splotu wielowarstwowego uzyskano materiał o bardzo dużej wytrzymałości i trwałości, co pozwala na jego zastosowanie nawet w bardzo trudnych warunkach pracy.
Wyrób dostępny jest w odcinkach o dowolnej długości ( maks. 10 mb), o szerokościach od 50 mm do 300mm i grubościach od 8 mm do 20 mm.
Opis parametru | Wartość |
---|---|
Maksymalna temperatura pracy w °C | 350 |
Min. współczynnik tarcia dynamicznego | 0,41 |
Min. współczynnik tarcia statycznego | 0,29 |
Max. prędkość obwodowa bieżni w m/s | 22 |
Max. nacisk jednostkowy w MPa | 1,15 |